Thursday, November 17, 2011

HARI ANUGERAH CEMERLANG

SK. SIBUGAL BESAR, 17 NOV (KHAMIS)-Hari Anugerah Kecemerlangan Murid diadakan pada hari ini bagi meraikan murid-murid yang berjaya dalam bidang kurikulum dan kokurikulum. Mereka  diberikan hadiah dan sijil penghargaan atas pencapaian masing-masing. Ibu bapa turut hadir meraikan kajayaan anak-anak mereka.

Majlis dijuruacarakan oleh dua pengacara cilik, Saphina dan Fatin.

Sebahagian daripada hadiah dan anugerah.

Seorang murid yang paling banyak menggondol anugerah bersama warisnya.

Atikah Rosli, murid terbaik keseluruhan.


Majlis dirasmikan oleh En. Hadisel bin Ajid, pengerusi PIBG Sk. Sibugal Besar.

Cenderahati perasmi disampaikan Guru Besar
 
Dalam kesempatan ini juga Guru Besar mengumumkan pencapaian UPSR  pada tahun 2011. Pencapaiaan terbaik adalah 3A 2B yang diperolehi oleh 3 murid iaitu, Atikah Roslee, Siti Wan Shahidah bt. Mohamed Saleh dan  Siti Nul Syafikah Fadhilah bt, Mohamed. Pencapaian sekolah keseluruhan jatuh. Berbanding tahun lalu, peratusan murid lulus pada tahun ini hanyalah 19 peratus.

3 Murid mendapat 3A 2B


Turut diberikan anugerah pada hari ini adalah guru-guru yang cemerlang dalam bidang kurikulum, kokurikulum dan Hal Ehwal Murid.  Anugerah tersebut adalah Anugerah Buku Rekod Mengajar Terbaik, Buku Rekod Kehadiran Murid Terbaik dan Guru Paling Aktif Sukan.

Majlis diserikan dengan persembahan murid dari Pra Sekolah dan dikir barat oleh murid tahun 6. Atikah Roslee yang telah berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan Kalam Sobah peringkat negeri Sabah baru-baru ini turut mempersembahkan semula kalam sobah beliau.

Persembahan dikir barat.



No comments:

Post a Comment