Thursday, October 31, 2013

MENARA TELEKOMUNIKASI

Menara Telekomunikasi


SK.SIBUGAL BESAR, 31 OKT (KHAMIS)-Pembinaan Menara Telekomunikasi untuk tujuan Kemudahan Internet Tanpa Wayar 1Bestarinet  bagi Kementerian Pelajaran Malaysia telah siap sepenuhnya menjelang Oktober 2013. Menara telokumunikasi ini membekalkan peluang akses internet untuk warga sekolah termasuk kawasan sekitar yang yang dapat mencapai signalnya. Untuk tujuan akses internet, pihak sekolah Sibugal Besar telah dibekalkan peralatan 1 Besterinet Receiver Integrated System (IBRIS) melalui kontrak oleh syarikat YTL Comunication SDN. BHD.

Sehubungan dengan itu juga, pihak sekolah juga telah dibekalkan 10 unit Dongles Yes oleh Syarikat YTL Comunications untuk digunakan bagi tujuan akses internet di kawasan yang tidak dapat dicakupi oleh peralatan 1BRIS tetapi memperolehi signal daripada menara telekomunikasi.

Dongles Yes


Sesungguhnya projek menara telekomunikasi ini telah menyediakan peluang akses internet yang lebih lancar dan stabil bagi warga sekolah yang sering merugut mengenai kekangan memanfaatkan  pelbagai program e-online yang mewarnai dunia pendidikan dewasa ini. Semoga para guru dapat menjalankan tugas dengan lebih efisyen dengan projek sebegini.

1 comment:

  1. Good job! Internet sudah ok.Tinggal lagi sistem yang perlu ditambahbaik. Terutamanya SPPBS.

    ReplyDelete